Ga naar de hoofdinhoud

beste bestuur,

Van "Samen op weg"

Ga naar het project

Beste bestuur,

ik wil graag nog enkele opmerkingen geven na de info avond van gisteren.

Laat ons nog even duidelijk aangeven dat wij als bewoners het eigenlijk NIET zo een goed idee vonden om al onze landelijke wegen uitzonderlijk verkeer te maken. Dat brengt heel wat onnodige ongemakken mee voor de bewoners zelf, die nu verder moeten gaan omrijden. Het brengt ook nog meer verkeer naar de al zo drukke hoofdbanen. Het is er al zo druk.

Nog wat bemerkingen:

  • op de baaigemstraat, komende van gavere, staat er ong ter hoogte van de meersestraat een bord einde bebouwde kom, met kort erna opnieuw een bord van zone 50. Ik vermoed dat het bord einde bebouwde kom, ev de aanleiding kan zijn dat automobilisten de snelheid opdrijven en niet eens dat bord van 50km/u nog zien.
  • dat er meer en meer verkeer komt is grotendeels ook de oorzaak van de lijn, die zijn dienstverlening sterk verminderd heeft, de onlogische verbindingen sinds een paar jaar, en bovendien kan je er niet op rekenen. Ik heb mijn dochter maar al te vaak toch zelf naar school moeten rijden of afhalen omdat de bussen er gewoon niet doorkwamen. Toen wij hier 14j geleden komen wonen zijn was er om het uur een bus, en nu rijden er nog amper bussen. Daar kunnen jullie als gemeentebestuur niet echt iets aan doen, maar het vergroot wel het probleem van verzadigde wegen.
  • Mag ik dan ook nog even aangeven dat de landelijke wegen die jullie nu willen rustiger maken, dat die ook opgenomen zijn in motor tourritten, oldtimerritten, ed
  • Er werd op een gegeven moment ook gezegd dat de bewoners van de landelijke wegen ook hun rust verdienen .... ik denk dat iedereen zijn rust wil, en wij die langs de hundelgemsesteenweg wonen moeten dan wel alle drukte op ons nemen? Ik geef toe, wij hadden de drukte van die steenweg zwaar onderschat, maar we hebben daar nog nooit over geklaagd. maar of we daarom dat nog meer verkeer moeten gaan dragen??
  • het zou voor ons ook al een grote oplossing zijn mocht het zwaar vrachtverkeer, die nu via de n444 komt omdat de n42 een tolweg voor vrachtverkeer is, opnieuw tolvrij kunnen rijden via de n42 en zo die baan kan gebruikt worden waarvoor ze destijds aangelegd geweest is.


Hartelijk dank om naar ons te willen luisteren en wij hopen van harte dat er ook rekening mee gehouden kan worden.

Met vriendelijke groeten

Candy en Koen

Officiële updates

Laatste update: 1 juni 2026

Reacties(2)

Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:
4 weken geleden
Alle zijstraten van de Stationsstraat afsluiten of eenrichtingsverkeer alleen richting de Stationsstraat maken is geen goed idee. Dit verhoogt alleen de druk op een straat die nu al compleet verzadigd is en niet nog meer verkeer kan slikken. Bovendien is het stuk tussen het station en de Klonkelveldstraat levensgevaarlijk voor fietsers omdat ze van een fietspad op een veel te smalle rijweg moeten komen. Ook het kruispunt van de Steenweg met de Stationsstraat is gevaarlijk zowel voor fietsers als voor wagens die vanuit de Steenweg richting station willen. Bewoners van kleinere wegen verdienen hun rust maar dit geldt ook voor de bewoners van de Stationsstraat die je niet kan opzadelen met nog meer verkeer. Het kruispunt met de N60 is rampzalig ingericht en zorgt dagelijks voor een lange fille. Bewoners raken op deze momenten nog met moeite van hun oprit of garage door de filles. Zolang het kruispunt op de N60 niet aangepakt wordt, kan je simpelweg op grondgebied Gavere ook geen definitieve ingrepen doen. Er was ook sprake van een Ventweg, paralel met de N60 om het verkeer beter af te leiden naar de N60 maar dan vraag ik me af waar je die gaat aanleggen? Daar is nergens plaats voor Een ontsluiting van de ambachtelijke zone naar het noorden zou een oplossing zijn voor het vrachtverkeer dat hier moet zijn. Van een verdere uitbreiding van de ambachtelijke zone langs de Steenweg kan geen sprake zijn zolang deze ontsluiting niet gerealiseerd is anders krijgt de Stationsstraat weer alles te slikken. Zelfs al is zo een zone laagdynamisch, dan nog genereert ze meer verkeer. Ook het behouden van het WUG tussen de Statonsstraat, Luxemburgstraat en Veldstraat geeft geen blijk van goed inzicht. Op deze manier geef je de mogelijkheid om terug te gaan verdichten, niet in je woonkernen maar op het einde van een woonlint met terug een verhoogde verkerrsdruk op een plaats waar al dagelijks fille staat. Als dit gebied ontwikkelt wordt, waar moet al dat verkeer naartoe? Naar de Stationsstraat, naar het kruispunt met de Luxemburgstraat waar je nu al met moeite overgeraakt in de spits richting N60.
    Geplaatst door:
    4 weken geleden
    Hier in Dikkelvenne kerkstraat rijden ze heel rap ,er zou hier snelheid van 30 moeten komen, én ook een fietsstrook als je de Beekstraat uitkomt, zeer gevaarlijk voor oudere mensen, die niet rap kunnen oversteken, én auto's die geparkeerd staan op voetpad verhoogde berm die wettelijk niet mag.

      Delen

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 13 mei 2026

      Huidige status

      gezien

      Tags

      Wegencategorisering en mobiliteitskamers

      Locatie

      Unable to display map. WebGL2 support is required.
      Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
      https://esriurl.com/webgl-faq
      Powered by Esri