Ga naar de hoofdinhoud

Bocht Wannegatstraat en Baaigemstraat

Van "Samen op weg"

Ga naar het project

Als fietser is deze bocht een zéér gevaarlijk traject. De auto's die van Baaigemdorp komen rijden zonder enige vorm van vertragen de Wannegatstraat door. En omgekeerd van Wannegatstraat de Baaigemstraat richting Baaigemdorp.

Als je daar de 70km/uur toelaat, dan nodig ik jullie uit om als fietser deze bocht te nemen terwijl men van links en rechts als chauffeur steeds inschat dat wij als fietser ons wel zullen inhouden.

Ik stel voor dat men hier de voorrang zeker aanpast. Van Baaigemstraat is de hoofdbaan, afslaan in de Wannegatstraat is voorrang geven op de fietser.

Dit kan enkel door én over te stappen naar 50km/uur én te werken met betonnen blokken, zodat de auto verplicht is om zich in te houden om af te slaan.

Dit zal de veiligheid op dit fietspad zeker verhogen.

Officiële updates

Laatste update: 1 juni 2026

Reacties

Delen

Geplaatst door

op 21 mei 2026

Huidige status

gezien