Fietsroutes
Van "Samen op weg"
Ga naar het project
Ik vind het een goed idee om op zoek te gaan naar autoluwe fietsroutes met duidelijke verkeersborden + wegmarkering en max snelheid 30 km/u indien een afgescheiden fietspad geen optie is. Op sommige van deze wegen blijft het wel gevaarlijk door scherpe bochten, zeker als het donker is zien fietser en automobilist elkaar pas heel laat, ik zou hier inzetten op goede verlichting, spiegels, signalisatie,…
Daarnaast fijn dat er ook in de toekomst afgescheiden fietspaden aangelegd worden waar mogelijk. In het bijzonder vraag ik me af of dit gepland is in de Wannegatstraat? Op dit moment is hier op geen enkele manier een fietspad aangeduid en mogen auto’s 70 km/u rijden (wordt zie ik deels aangepast naar 50 maar niet overal). Het is ook niet mogelijk om deze route volledig te vermijden door binnendoor te fietsen.
