Mobiliteit Gavere
Van "Samen op weg"
Ga naar het project
Als bewoners op de Grenadierslaan , vinden wij het geen goed idee om alle landelijke wegen , uitzonderlijk verkeer te maken en al het verkeer via de doorgaande wegen te sturen.
Toen wij 27 jaar geleden de rust opzochten in de landelijke gemeente Semmerzake is er intussen tijd al veel veranderd en politiek geëvolueerd . Jullie cijfers tonen dan ook aan hoe sterk de stijging is qua aantal voertuigen per 1000 inwoners. Is de logische redenering dan niet dat ieder zijn steentje mag bijdragen en dat verdraagzaamheid van alle partijen mag komen ? Het kan toch geen precedent zijn dat inwoners van rustige verblijfsgebieden ( maximum 5 á 10 jaar inwoner te Gavere) voorrang hebben op mobiliteitseisen ?
Investeren in veilige fietspaden en verdeelde verkeersdrukte is een constructievere optie .
Opmerking : Is het niet verwarrend dat autobestuurders op nog geen 400 m , 3 verschillende snelheidsbeperkingen krijgen nml. 30 - 50 - 70 km/ u ( Grenadierslaan - Dorpstraat naar beneden ). Bovendien zorgt het voor filevorming ! Ongezien voor 2025 !
Is het niet simpeler en veiliger om 50 km/ u aan te houden tot voorbij de Grotenbroekstraat ? Het veiligheidsgevoel voor de fietsers zal toenemen , het aantal ongevallen in de Grenadierslaan zal afnemen en de bewoners zullen veiliger de rijweg kunnen oprijden.
Hartelijk dank en hopend op een positieve feedback,
Ingrid
