Veiligheid Dikkelvenne centrum
Van "Samen op weg"
Ga naar het project
Beste bestuur
Ik lees in jullie voorstel dat de Kerkstraat en Nijverheidsstraat ter hoogte van de kerk/centrum Dikkelvenne zone 50 zouden blijven? Dit is voor mij onbegrijpelijk. De overdreven snelheden, het drukke en zware verkeer zijn hier de laatste jaren toegenomen. Personenwagens, zwaar vrachtverkeer en lijnbussen vliegen hier bij het afdalen voorbij. De huidige versmalling in de Kerkstraat ter hoogte van bakkerij De Pourcq werkt niet snelheidsbeperkend. Is er een mogelijkheid voor een zone 30 zoals in de Kasteeldreef en centrum Gavere met bijkomende signalisaties? Bijkomend hebben we hier kort op elkaar horecazaken, buurthuis, bakker, school, kerkplein ... een echt mooi centrum maar geen zone 30 en in Gavere wel?...door de overdreven snelheden wordt het minder aangenaam en onveilig. Ook in de Gemeentehuisstraat geven ze nog eens goed gas vooraleer ze in de fietsstraat terecht komen.
Hartelijk bedankt om te luisteren en hopelijk wordt er werkelijk iets aan gedaan.
