Ga naar de hoofdinhoud

Herbestemming Sint-Martinuskerk in Asper

De Sint-Martinuskerk is al eeuwen een herkenbare plek in Asper. Vandaag kijken we samen vooruit. Met dit project onderzoeken we hoe de kerk ook in de toekomst een zinvolle rol kan spelen voor jou en voor het dorp.

De gemeente Gavere werkt hiervoor samen met Kerk in het midden, een samenwerking van de Provincie Oost-Vlaanderen en Avansa regio Gent. Samen begeleiden we een participatietraject waarin inwoners hun ideeën, zorgen en wensen kunnen delen. Zo zoeken we naar een nieuwe invulling die past bij het gebouw, het erfgoed én het leven in Asper vandaag.

Iedereen kan meedenken. Jouw stem helpt mee om van de Sint-Martinuskerk opnieuw een plek te maken waar Asper zich in herkent.

13 dagen over

Fases

Overzicht van de fases
Fase 1: Participatieavond 15 juni
Participatieavond 15 juni
Fase 3: Jullie input analyseren
Jullie input analyseren
Fase 4: Terugkoppeling: Voorstellen scenario's
Terugkoppeling: Voorstellen scenario's
Fase 5: Scenario verfijnen
Scenario verfijnen
Fase 6: Terugkoppeling: Toekomstperspectief herbestemming
Terugkoppeling: Toekomstperspectief herbestemming

Participatieavond 15 juni

1 juni 2026 22:00 - 10 juni 2026 21:59

Je leert de plannen kennen en kan meteen je mening delen.

Tijdens de participatieavond ontdek je wat er al vastligt voor de Sint-Martinuskerk en waar nog keuzes mogelijk zijn. Je gaat in gesprek met andere inwoners en deelt wat jij belangrijk vindt voor de toekomst van de kerk en van Asper. Deze avond gaat door op 15 juni om 19u30 in de Sint-Martinuskerk.

Hieronder kan je jou inschrijven.

Aankomende en gestarte activiteiten

1 gebeurtenis is geladen.

Afgelopen activiteiten

    0 gebeurtenissen zijn geladen.
    Geen afgelopen activiteiten om te tonen