Ga naar de hoofdinhoud

Herbestemming Sint-Martinuskerk in Asper

De Sint-Martinuskerk is al eeuwen een herkenbare plek in Asper. Vandaag kijken we samen vooruit. Met dit project onderzoeken we hoe de kerk ook in de toekomst een zinvolle rol kan spelen voor jou en voor het dorp.

De gemeente Gavere werkt hiervoor samen met Kerk in het midden, een samenwerking van de Provincie Oost-Vlaanderen en Avansa regio Gent. Samen begeleiden we een participatietraject waarin inwoners hun ideeën, zorgen en wensen kunnen delen. Zo zoeken we naar een nieuwe invulling die past bij het gebouw, het erfgoed én het leven in Asper vandaag.

Iedereen kan meedenken. Jouw stem helpt mee om van de Sint-Martinuskerk opnieuw een plek te maken waar Asper zich in herkent.

13 dagen over

Fases

Overzicht van de fases
Fase 1: Participatieavond 15 juni
Participatieavond 15 juni
Fase 3: Jullie input analyseren
Jullie input analyseren
Fase 4: Terugkoppeling: Voorstellen scenario's
Terugkoppeling: Voorstellen scenario's
Fase 5: Scenario verfijnen
Scenario verfijnen
Fase 6: Terugkoppeling: Toekomstperspectief herbestemming
Terugkoppeling: Toekomstperspectief herbestemming

Scenario verfijnen

31 oktober 2026 23:00 - 1 december 2026 23:00

De voorgestelde scenario’s worden verder uitgewerkt. In deze fase is er ruimte om te reageren en vragen te stellen. Zo maken we samen de plannen concreter en sterker.

Aankomende en gestarte activiteiten

1 gebeurtenis is geladen.

Afgelopen activiteiten

    0 gebeurtenissen zijn geladen.
    Geen afgelopen activiteiten om te tonen